Τετάρτη, Απριλίου 22, 2020

Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων Τώρα....!!!

 Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων Τώρα

Ξανά-Υπογράφουμε το Νέο Ψήφισμα 2019 και συνεχίζουμε πανελλαδική καμπάνια σε νέα πλατφόρμα εδώ:
https://actionnetwork.org/petitions/safe-cycling-network-now

Υπογράφουμε και διεκδικούμε την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων αποκλειστικής χρήσης, ασφαλτοστρωμένων, διπλής κατεύθυνσης, με μόνιμη διαχωριστική νησίδα μεγάλου ύψους για την αποφυγή παράνομης στάθμευσης και κίνησης άλλων οχημάτων. [1] [2]

10 ΛΟΓΟΙ:
1) για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, εξαιτίας των υπερβολικών επιπέδων αέριας ρύπανσης για την όποια δεν υφίσταται κανένα μέτρο.
2) για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποφασίσθηκε και δεσμεύτηκε και η χώρα μας στην COP21.
3) για την προστασία των ποδηλατιστ@ από δυστυχήματα με μηχανοκίνητα, και διαπληκτισμούς με οδηγούς.
4) για την αύξηση των πλεονεκτημάτων, της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας χρήσης του ποδηλάτου, με ποιοτικότερη και ταχύτερη μετακίνηση.
5) για την μείωση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης.
6) για τη αύξηση της σωματικής άσκησης, και την μείωση των επιπέδων ηχορύπανσης, με κρίσιμα ευεργετικές συνέπειες στην υγεία μας.
7) για την μείωση χρήσης του πετρελαίου και φυσικού αερίου, των οποίων η εξόρυξη είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, αλλά και ο έλεγχος των πηγών του σημείο πολεμικών συγκρούσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες και πρόσφυγες πολέμων.
8) γιατί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, κτήσης, συντήρησης και μετακίνησης, καθιστά το ποδήλατο το αποτελεσματικότερο μέσο για την αντιμετώπιση της κρίσης (ανεργία, φτώχεια, μεταναστευτικό, κατάθλιψη..).
9) γιατί πρέπει οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και να αυξήσουν την ανθεκτικότητα των πολιτών, και άρα πρέπει να υλοποιηθούν ριζοσπαστικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
10) γιατί η προώθηση του ποδηλάτου είναι Πανευρωπαϊκή στρατηγική και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ
www.gymnosophy.gr/2018/04/seville-safe-cycling-roads.html
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: URBACT III - Resilient Europe
Προτάσεις μας επί της δημόσιας διαβούλευσης πάνω στο “Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης”
www.gymnosophy.gr/2018/04/urbact-iii-proposals.html
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
www.gymnosophy.gr/cycling

[1] ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ:
- Δρόμοι που επιτρέπεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων και απλά έχουν ένα σήμα ποδηλάτου.
- Λωρίδες που χωρίζονται από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, με βαμμένη γραμμή ή άλλο απλό διαχωρισμό, που επιτρέπει πρακτικά την κίνηση και στάθμευση άλλων μηχανοκίνητων στην λωρίδα.
- Δρόμοι ή λωρίδες που δεν έχουν ασφαλτόστρωση (ή άλλο τάπητα ειδικό για τα ελαστικά ποδηλάτων), π.χ. έχουν πλακάκια πεζοδρομίων που γλιστράνε στην βροχή, τσιμέντο που έχει μεγάλη αντίσταση κύλισης, χωματόδρομοι κ.α.

[2] ΔΙΠΛΗΣ κατεύθυνσης ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ επειδή:
- Επιτρέπουν την κίνηση μεγαλύτερων ποδηλάτων όπως τρίκυκλα ποδήλατα, ειδικά για ποδηλατικές μεταφορές, για τουρισμό και άλλες χρήσεις.
- Αυξάνουν την αίσθηση ασφάλειας ιδιαίτερα στους μη έμπειρους χρήστες.
- Έχουνε μεγαλύτερη ευελιξία σε σύνθετες τοπικές μετακινήσεις.
- Κάνουν το ποδήλατο κοινωνικό και φιλικό, γιατί επιτρέπουν δυο ποδηλάτες να ποδηλατούν δίπλα-δίπλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: